Architektury
Usługi online to podstawa nowoczesnego biznesu. Jak zapewnić efektywną obsługę Klienta w sposób zdalny?
Cyfrowa transformacja zmienia nasze zachowania konsumenckie i wymaga zmian po stronie usługodawców. Dostępne są dziś sprawdzone – i powszechnie wykorzystywane – technologie pozwalające przenieść do świata cyfrowego wiele rodzajów działalności. Warto zatem rozważyć wprowadzenie zdalnego modelu świadczenia usług.
Ostatnie lata przyniosły szereg trwałych zmian w wielu obszarach naszego życia. W okresie pandemii COVID–19 cyfrowe kanały kontaktu były często jedynym sposobem na organizację spotkań prywatnych i służbowych, a nawet lekcji. Upowszechniły się wówczas także różnego rodzaju platformy zakupowe i usługi zdalne, także w kontaktach z administracją publiczną. Rozwiązania te pozostały z nami do dzisiaj.
Nie oznacza to jednak pełnej cyfryzacji usług – nic nie zastąpi bezpośredniego, choćby zdalnego kontaktu z drugą osobą. Sprawdzają się tu nowoczesne rozwiązania, które poza obsługą wideokonferencji, zapewniają dodatkowe funkcje współpracy.
Decydują doświadczenia Klientów
Możliwość świadczenia usług w sposób w pełni zdalny znacząco obniża próg wejścia w nowe modele biznesowe – i wpływa na zwiększenie konkurencji na wielu rynkach. W obliczu nasilonej presji konkurencyjnej rośnie jednak znaczenie umiejętnego zarządzania doświadczeniami Klientów.
Sprawna i bezproblemowa obsługa, łatwość dołączenia do spotkania, przyjazny interfejs, wysoka jakość transmisji głosu i obrazu, czy dostępność wyspecjalizowanych funkcji to tylko niektóre z aspektów technicznych pozytywnie wpływających na doświadczenia odbiorców usług zdalnych. Na to nakłada się również potrzeba zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz zgodności z regulacjami branżowymi.
Zdalna obsługa wielu usług
W kontekście zdalnego świadczenia usług nie chodzi dziś jedynie o możliwość uruchomienia wideokonferencji z Klientem. Dzisiejsze rozwiązania pozwalają na zbudowanie w pełni użytecznego, interaktywnego i bezpiecznego, cyfrowego środowiska spotkań z Klientami. Środowiska, w którym możliwa jest wspólna praca z dokumentami, prezentacjami i materiałami graficznymi.
Za sprawą takich rozwiązań swoje usługi mogą świadczyć specjaliści z bardzo wielu dziedzin: od lekarzy i terapeutów, po prawników, konsultantów, czy architektów. Zdalna Obsługa Klienta jest możliwa niemal wszędzie tam, gdzie nie jest wymagany fizyczny kontakt z klientem, petentem lub pacjentem. Praktyka ostatnich lat pokazała, że model ten dobrze sprawdza się w przypadku złożonych projektów, ale też – w kontaktach z administracją publiczną.
Wyspecjalizowana platforma usług zdalnych
Podstawą zbudowania efektywnej, zdalnej komunikacji z odbiorcami może być Architektura Referencyjna ZDALNA OBSŁUGA KLIENTA. Opracowane przez naszych ekspertów modelowe rozwiązanie wpisuje się w najnowsze trendy dotyczące obsługi klienta i nowoczesnego miejsca pracy. Stanowi m.in. połączenie narzędzi wideokonferencyjnych, zasobów telekomunikacyjnych, serwerowych lub chmurowych, a także zaawansowanych funkcji z zakresu cyberbezpieczeństwa. Jest oferowane w modelu white label, co oznacza, że może być w pełni dostosowane do potrzeb organizacji, także w kontekście funkcjonalności i wizerunku marki. Architektura Referencyjna ZDALNA OBSŁUGA KLIENTA pozwala na uruchomienie platformy dla usług zdalnych w oparciu o dowolne technologie wiodących dostawców. Rozwijana przez ekspertów IS, uwzględnia kluczowe w dzisiejszych czasach potrzeby, w tym w zakresie bezpieczeństwa i wysokiej dostępności. Ponadto, nasz zespół zapewnia pełne utrzymanie oraz wsparcie dla takiego rozwiązania.
Rozwiązanie sprawdzone w praktyce
Na bazie Architektury Referencyjnej ZDALNA OBSŁUGA KLIENTA uruchomiliśmy m.in. platformę zdalnych wizyt dla jednej z organizacji działających w branży usług medycznych. System wykorzystujący platformę Cisco Webex, oprogramowanie Conpeek do zarządzania rezerwacjami i obsługi wizyt, zasoby naszej autorskiej chmury obliczeniowej, wieloskładnikowe rozwiązania ochrony oraz usługi telekomunikacyjne Orange, stanowi podstawę funkcjonowania centrum teleporad zdrowotnych. Co ważne, zarówno lekarz, jak i pacjent mogą dołączyć do wizyty za pośrednictwem dowolnego urządzenia (komputer, smartfon, tablet) – bez konieczności instalacji jakiegokolwiek dedykowanego oprogramowania.
Dlaczego warto?
Wykorzystanie kanałów cyfrowych stanowi odpowiedź na potrzeby odbiorców, a zarazem – zapewnia ułatwienia dla dostawców usług. Wdrożenie Zdalnej Obsługi Klienta oznacza zatem m.in. wzmocnienie efektywności czasowej i kosztowej poprzez ograniczenie niezbędnych dojazdów; poprawę atrakcyjności firmy jako usługodawcy i pracodawcy, a także – możliwość zwiększenia zadowolenia Klientów w oparciu o nowoczesne rozwiązania dostępne bez konieczności pobierania czy instalowania jakichkolwiek aplikacji. Aby jednak zapewnić Klientom najwyższy poziom obsługi zdalnej i jak najlepsze, pozwalające zbudować długotrwałą relację, doświadczenia warto sięgnąć po nowoczesne, wszechstronne rozwiązania oparte na sprawdzonych technologiach.