CASE STUDY - Cloud - Transport i logistyka

Korporacyjny dysk w chmurze – Klient Van der Vlist

Wyzwanie

Wdrożenie nowoczesnego rozwiązania w zakresie komunikacji i transmisji danych – skutecznej recepty na przyspieszenie przepływu dokumentacji przewozowej pozwalającej na swobodny przejazd transportu na terenach UE.

Problemy

  • opóźnienia w przekazywaniu listów przewozowych
  • brak bieżącej informacji o tym, co się dzieje w trasie (dokumentacja fotograficzna zdarzeń)

O Kliencie

Firma Van der Vlist, założona w 1930 roku specjalizuje się zwłaszcza w takich dziedzinach jak transport ponadgabarytowy i ciężki. Korzystając z doświadczeń z różnymi metodami transportu i gwarantując kontrolę nad wszystkimi etapami zlecenia, zapewnia odpowiednią organizację transportu nienormatywnego.

Rozwiązanie

Po analizie potrzeb specjaliści firmy Orange i Integrated Solutions zaproponowali rozwiązanie „Korporacyjny dysk w chmurze” – oparte na systemie wymiany plików Micro Focus FILR, wdrożonym na serwerach wirtualnych chmury obliczeniowej Integrated Computing. Dostęp do zasobów korporacyjnych, zabezpieczony szyfrowanym połączeniem, odbywa się (dla użytkowników administracji) za pomocą przeglądarki internetowej na stacjach roboczych, natomiast pracownicy mobilni – kierowcy – zostali wyposażeni w tablety z zainstalowaną aplikacją dostępową. Zarządzanie i kontrola urządzeń mobilnych jest możliwa za pomocą dostarczonego systemu klasy Mobile Device Management – Famoc Cloud. System pozwala m.in. na szybką inwentaryzację sprzętu, kontrolę zużycia danych transmisyjnych, lokalizację poszczególnych urządzeń oraz wykasowanie danych wrażliwych w przypadku kradzieży czy zagubienia urządzenia. 

Korzyści biznesowe

Podstawową korzyścią wynikającą z wdrożenia jest radykalne skrócenie czasu przepływu dokumentacji, co w sposób istotny poprawia wydajność i efektywność działania firmy. Usprawniona komunikacja pomiędzy pracownikami przekłada się bezpośrednio na ograniczenie kosztów i poprawę przepływów finansowych. Skrócenie czasu oczekiwania na fakturę usprawnia przepływy pieniężne i znacznie podnosi poziom zadowolenia Klientów. W przypadku nieprzewidzianych problemów na trasie kierowca dostaje potrzebne dokumenty transportowe tak szybko, jak tylko jest to możliwe i może je przechowywać oraz okazywać na posiadanym tablecie. 

Dane są przechowywane na bezpiecznych serwerach Orange. Nad bezpieczeństwem czuwa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku zespół najwyższej klasy specjalistów IT. Ponadto IaaS jest zgodny z normą ISO/IEC 27018:2014.

Rozwiązanie od Orange i Integrated Solutions pojawiło się we właściwym momencie, kiedy opóźnienia w dostarczaniu dokumentacji przewozowej osiągnęły punkt krytyczny i w sposób zauważalny zaczęły wpływać na kondycję firmy. Udostępnianie kierowcom dokumentów w chmurze, w tym przede wszystkim – zezwolenia na transport ponadgabarytowy stanowią zabezpieczenie na wypadek kontroli, zaś możliwość wykonania przez kierowcę zdjęcia ładunku, lub uszkodzenia daje natychmiastowy dostęp do dokumentacji wszystkim pracownikom biura. Co niezwykle istotne wykonywanie zdjęć listów przewozowych umożliwia nam wystawienie faktury i przesłanie jej klientowi w dniu rozładunku. Dzięki temu wdrożeniu wyeliminowaliśmy opóźnienia, co w efekcie pozytywnie wpłynęło na wynik finansowy. Pozytywne efekty wdrożenia skłaniają nas do rozszerzenia rozwiązania na kolejne spółki z grupy z kapitałowej Van der Vlist Sp. z o.o.

Karol Zieliński – General Manager at Van der Vlist Polen Sp. z o.o.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Pobierz PDF.

Gotowy na cyfrową transformację swojej organizacji?

© Integrated Solutions sp. z o.o.